Sanal Tur, Sanal Gezinti Uygulamaları

reflex reflex reflex reflex reflex
Sanal tur için bizi arayın

Cihangir Camii

Sanal Tur Yorum(1)
09 Mayıs 2009

Cihangir Camii:

Cihangir’i Tophane’ye bağlayan yamaçta yükselen Cihangir Camii, yanındaki minik bahçesi ve Boğaz köprüsünden Kız Kulesi‘ne ve tarihi yarımadaya kadar uzanan eşsiz manzarasıyla ilgi çeken bir camii. Cihangir Camisinin avlusundan geçerken zaman zaman kenardaki küçük yeşil alanda piknik yapan bir aile, veya banklarda oturup saatlerce boğazı seyreden Cihangirlilerle karşılaşabilirsiniz.
Bugünkü Cihangir Camii’nin yerinde ilk olarak 1559 yılında, Kanuni Sultan Süleyman ile Hürrem Sultan’ın genç yaşta ölen oğulları Şehzade Cihangir’in anısına, Mimar Sinan tarafından küçük, kare planlı ve tek kubbeli bir Cami inşa edilmiş. Sonraki yüzyıllarda geçirdiği depremler ve yangınlar sonucu tahrip olan caminin yerine, bugün gördüğümüz kare planlı ve çift kubbeli cami 1889 yılında Sultan II. Abdülmecit tarafından, dönemin ünlü mimarları olan Balyan ailesine yaptırılmış.
Bugünkü Cihangir Camii’nin 14 m. çaplı kubbesi dört büyük kemere oturuyor. Bu kemerlerin içinde de yelpaze şeklinde, yüksek ve geniş pencereler yer alıyor. Avluda yer alan, 28 mezardan oluşan eski bir osmanlı mezarlığı ile çeşme, yapının halen ayakta kalan parçaları.

Cihangir Mosque:

The Cihangir Mosque, standing on the hillside that links Cihangir to Tophane, attracts visitors with its small garden and its panoramic view on the Bosphorus, stretching from the Golden Horn to the Maiden’s Tower and the Bosphorus Bridge. Passing through its courtyard at any time of the day, you can see Cihangir’s inhabitants sitting on the benches and contemplating the view, or families having a picnic in its garden.
The original Cihangir Mosque was built by the great architect Sinan in 1559, on the order Soliman the Magnificent, in the memory of his son, Prince Cihangir, who passed away at a young age. During the following centuries, this mosque was slowly destroyed by five successive fires and one earthquake. It wasn’t until 1889 that the current mosque was constructed on these grounds on the order of Sultan Abdümecit II, and by the famous architect Balyan.
The single dome of this small mosque measures 14 meters and rests upon four arcs. Four circular windows are placed inside these arcs. An ancient ottoman cemetery of 28 tombs and a fountain in its courtyard still stand as parts of the mosque’s complex.

Etiketler / Tags: , , , , , , , , , , , , ,

1 Yorum »

Henüz yorum yapılmamış.

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemesi. Geri İzleme URL'si

Sen de sanal tur hakkında düşünceni paylaş

Panoramikİstanbul.com Sitesindedeki fotoğrafların tüm hakları Yavuz Sevimli Photography'ye aittir.Bu sitedeki çalışmaların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Google